El Banc Sabadell Vijazz Penedès es consolida com un festival de referència amb xifres de rècord aquest any

El Banc Sabadell Vijazz Penedès va tancar la seva 12a edició el passat 6 de juliol amb una afluència de públic que iguala les xifres record de l’any 2017. El festival, que enguany va reunir a més de 55.000 persones durant els tres dies de certamen, referma la seva fórmula d’èxit.

Aquest 2018, en la Fira de Vins i Caves, que ha comptat amb la participació de 37 cellers i bodegues del Penedès, es van servir més de 75.000 degustacions. Es tracta d’una tendència a l’alça que es consolida amb 55.000 degustacions més respecte a la primera edició del festival el 2007.

Els tastos de vins i maridatges van convertir-se, un any més, en un dels grans atractius del festival. En l’actual edició, es van vendre el 95% dels tiquets dels 19 tastos i maridatges que es van dur a terme a les sales TR3SC i Ametller Origen, mentre que els tastos especials i dinars es van celebrar amb el cartell de complet.

La proposta musical del director artístic Pere Pons també queda avalada per unes xifres d’assistència rècord. El públic va omplir de gom a gom la Plaça Jaume I durant les tres nits de concerts per gaudir de les actuacions dels caps de cartell. Artistes de la talla de Charles Lloyd o Ron Carter van demostrar perquè són, amb més de vuitanta anys cadascú, llegendes vives de la història del jazz.

Per la seva banda, el cicle ‘Elles i el jazz’ – aparador de les artistes emergents de casa nostra – va tenir tan bona acollida entre el públic que l’organització va haver d’ampliar l’aforament de l’Espai Cava un 50%.

Creixement constant

En l’edició d’enguany, el Banc Sabadell Vijazz Penedès s’ha obert encara més a la ciutat de Vilafranca. A banda de l’escenari Jaume I i l’Espai Cava, ubicat al Claustre de Sant Francesc, s’han realitzat altres actuacions musicals en cinc espais més de la localitat.

El festival ha seguit ampliant les activitats complementàries. Els assistents han pogut gaudir de 21 activitats vinculades al patrimoni històric de la vila i la natura del Penedès.

“La nostra intenció és que el Banc Sabadell Vijazz Penedès segueixi creixent en qualitat, obrint-se a nous espais a la vila” ha afirmat Joan Tarrada, president de Tastavins Penedès, en la roda de premsa de valoració de la 12a edició del festival celebrada aquest migdia al consistori vilafranquí. Tarrada explica com la incorporació de nous espais permet que el certamen pugui seguir creixent sense perdre la qualitat que el defineix. “Cada vegada observem com més gent jove de vint i trenta anys gaudeixen de l’oferta musical i vinícola”, afegeix el president de l’entitat.

Per la seva part, Pere Regull, alcalde de Vilafranca del Penedès, ha posat en valor la fórmula del festival on es conjuguen la gratuïtat dels concerts amb la qualitat de la programació musical i de l’oferta vinícola i gastronòmica. “El Banc Sabadell Vijazz Penedès té una repercussió econòmica a la vila i la comarca de més d’un milió i mig d’euros” apunta l’alcalde. Aquest retorn suposa “recuperar més de 10 vegades la quantitat invertida”. A més, Regull destaca el civisme i la qualitat dels assistents: “és un festival on es consumeix alcohol amb moderació, sense incidents, on els assistents gaudeixen del bon vi i cava que es produeix a la comarca”.

Més presència als mitjans i a la xarxa

La 12a edició del Banc Sabadell Vijazz Penedès ha comptat amb una forta presència als mitjans de comunicació amb més de 100 aparicions repartides entre televisió, ràdio, premsa escrita i digital. Mitjans de referència nacionals, locals, comarcals i especialitzats s’han fet ressò del festival abans, durant i després de la celebració. El festival també ha superat les nostres fronteres i mitjans internacionals s’han fet ressò del certamen gràcies a la seva consolidació en el panorama musical estiuenc.

En l’àmbit digital, el festival continua creixent en nombre de seguidors a les principals xarxes socials. En total, 20.645 usuaris (un 10% més que fa un any) segueixen els perfils del Banc Sabadell Vijazz Penedès. Els continguts que han circulat per les xarxes socials han tingut més de 700.000 impressions. A més a més, durant la celebració, un miler d’usuaris van compartir la seva experiència a través de les xarxes socials.

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

%d bloggers like this: