Baixa la botiga tradicional i pugen els supermercats en la venda de fruites i hortalisses el 2017 en el conjunt de l’Estat

La botiga tradicional segueix sent el canal preferit per les llars espanyoles per adquirir fruites i hortalisses fresques en 2017, representant el 33,4% en el cas de les fruites i el 30,7% en el cas de les hortalisses, tot i que s’ha registrat un retrocés amb relació a l’any anterior, mentre que creix lleugerament la compra en supermercats/autoserveis i l’e-commerce no supera el 0,5% de la quota en volum, segons les dades de l’Informe del consum de l’Alimentació a Espanya en 2017, presentat  pel ministre d’Agricultura, Pesca i Alimentació, Luís Planas.

Tot i ser el canal favorit per a la compra de fruita durant 2017, amb un 33,4% del volum, la botiga tradicional veu reduït el seu volum en un 8,7% amb relació a 2016. El supermercat /autoservei creix lleugerament, 1 0,4% i les botigues de descompte decreixen en el mateix percentatge, representant el 11,6%. Pel que fa al comerç electrònic, representa només el 0,4% de la quota per canals, amb un creixement del 3,9%.

En relació amb els preus pagats pels consumidors en 2017 segons el canal de compra, l ‘Informe del consum de l’Alimentació a Espanya el 2017 explica que excepte Internet, la resta de canals presenten un major preu mitjà respecte a l’any anterior, sent el súper i la botiga tradicional els canals amb un preu superior a la mitjana. El preu mitjà global ha estat el 2017 de 1,46 euros/quilos, amb un variació positiva del 2,6%. El preu mig a la botiga tradicional el 2017 ha estat de 1,50 euros/quilo de fruita; el de supermercats 1,49 euros/quilo, el del comerç electrònic 1,46 euros/quilo; el d’hipermercats 1,44 euros/quilo i el de botigues discounts 1,20 euros/quilo.

Pel que fa a hortalisses, la botiga tradicional representa el 30,7% de les compres de les llars, un 7,2% menys que el 2016, seguida dels supermercats / autoserveis, amb un 30,6% del volum total comercialitzat, 1 3,2% més que en 2016. Les compres d’hortalisses a través de botigues descomptes és del 11,3% (+ 0,1%), la d’hipermercats del 7,4% (-3,1%) i el comerç electrònic representa el 0,5%, amb un creixement del 21,8%.

El preu mitjà de la categoria d’hortalisses va tancar 2017 en 1,48 euros/quilos amb una variació positiva del 3,6%. Tant els hipermercats com els súpers i les vendes per internet, presenten un preu superior a la mitjana, amb 1,61 euros/quilos en el cas dels hipermercats, 1,60 euros/quilo en supermercats i autoserveis i 1,53 euros/quilos a la venda per internet. Mentre que les botigues de descompte és el canal més assequible de preu amb 1,35 euros/kg, sent a més el que més creix, amb un 5,1% més que el 2016, segons les dades del “Informe del consum de l’Alimentació a Espanya el 2017”, recollits per FEPEX. 

J.D.M.

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

%d bloggers like this: