FIGAN 2019 posa la seva mirada en el mercat portuguès

La Fira Internacional per a la Producció Animal, FIGAN 2019, que se celebrarà del 19 al 22 de març del 2019 a Fira de Saragossa posa la seva mirada en el creixement de sectors tan rellevants com l’equipament avícola, porcí i de grans remugants, l’alimentació, els correctors i la sanitat animal. Segons ha explicat el responsable del saló ramader, Javier Camo, la catorzena edició de FIGAN treballa per obtenir els millors resultats de la seva ja dilatada trajectòria.

Davant d’un nodrit grup de professionals que van ocupar l’auditori de la Fira Nacional do Porco –que va tenir lloc la setmana passada a Montijo, Portugal–, Camo va destacar la importància del mercat lusità per als certàmens que organitza Fira de Saragossa com és el cas d’aquest. Així, en el cas de FIGAN, ha explicat que es tracta d’un saló estratègic que suposa el nexe d’unió cap a nous mercats procedents de Llatinoamèrica, Nord d’Àfrica i, per descomptat, a Europa.

El responsable de FIGAN ha destacat que, en els seus 25 anys d’història, el certamen ha comptat amb més de 530.000 professionals de 103 nacionalitats, mentre que 5.200 marques de 82 països han exposat els seus productes al certamen agropecuari. En la passada edició, celebrada al març de 2017, més de 70.000 visitants van donar suport al saló, el que va suposar un increment d’un 7,6% respecte a l’edició anterior.

Xifres importants l’any passat

FIGAN 2017, amb 82.650 metres i la participació de 929 firmes expositores, va ser l’edició més nombrosa. Unes xifres “molt importants” que, en opinió de Camo, “es poden superar en el 2019 d’acord amb els avenços en la comercialització i en la promoció del certamen”.

En la seva intervenció, Javier Camo ha subratllat la “importància de potenciar la relació entre la fira i el sector agropecuari de la península ibèrica”, pel que ha qualificat la presentació de Portugal com “un gran pas per apropar FIGAN als professionals portuguesos”, que compten amb gran tradició en el mercat ramader.

Un dels aspectes més rellevants de FIGAN és el seu interès en millorar la transferència tecnològica, de manera que Camo ha convidat a les empreses lusitanes a visitar la fira de manera que contribueixin a una major potenciació de la R + D + I del mercat agroramader internacional.

Entre els aspectes més rellevants del pla internacional destaca el programa de Missions Comercials, amb la presència de grups de compradors de vint països. En aquest sentit, Portugal és un país molt important per a l’economia espanyola i tindrà, una vegada més, un paper protagonista a la fira com “un dels mercats més atractius per a les empreses espanyoles”.

Tal com va subratllar Javier Camo, l’objectiu de la direcció del saló passa per contribuir i potenciar les relacions comercials entre els dos països. Amb aquesta presentació, FIGAN fa un pas més en la seva capacitat per oferir respostes al mercat i exhibeix la seva fortalesa davant del sector, amb accions pensades en promocionar el saló en punts geogràfics que contribueixen al seu major creixement.

J.D.M.

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

%d bloggers like this: