Demanen que no es faci boicot als productes catalans

Des de poc abans de l’1-O, ja començaven a circular per les xarxes socials i whatsapps imatges de marques catalanes acompanyades de missatges que cridaven al boicot, a no comprar més productes catalans.

Aquest fet va provocar que algunes empreses agroalimentàries catalanes es plantegessin el canvi de seu a fora de Catalunya, moltes ho han fet, per evitar que tot el relacionat amb el conflicte polític generat en els últims dies, els repercutís en vendes.

Sembla, però, que poc poden fer les marques catalanes per evitar-ho. El passat 8 de novembre es revelaven les dades d’un estudi elaborat per Reputation Institute sobre aquest tema, en el qual es concloïa, entre altres coses, que un 23% d’espanyols afirma sostenir aquest boicot i haver deixat de comprar productes catalans.

Això no deixa de preocupar i, com no podia ser d’altra manera, també a les organitzacions professionals agràries, no oblidem que els agricultors són la primera baula de tota la cadena agroalimentària.

Reclamen sentit comú 

Així, l’aliança UPA-COAG a Castella i Lleó ha emès un comunicat on vol fer una crida perquè, sobretot, en aquestes dates molt properes al Nadal on el consum de certs productes alimentaris s’incrementa, no es faci boicot als productes catalans.

Aquestes organitzacions reclamen sentit comú i “apartar-se de proclames radicals que no condueixen a res de bo” i remarquen que “boicotejar-les a ells és boicotejar a nosaltres mateixos”.

En aquest sentit, insisteixen que el suposat dany que es pretén fer als productes catalans pot castigar seriosament als proveïdors d’algunes marques emblemàtiques que procedeixen de la resta de l’Estat. I els interessos de Castella i Lleó, amb un sector agroalimentari tan fort, es poden veure molt afectats perquè la caiguda en vendes de les firmes catalanes provocaria, al seu torn, el descens en les comandes de matèries primeres d’aquí, diuen.

L’aliança esmentada entre UPA i COAG recorda que Catalunya és un dels principals mercats de destinació dels productes de Castella i Lleó, tant de porcí, com de carn de boví i cereal, entre altres.

Jesús Domingo

Anuncis

Una resposta

  1. Benvolguts,

    La dada sobre el boicot no es un tema de pocs dies abans de l’1 d’octubre. Des de 2007 fins aquí el mercat espanyol per a la industria alimentària ha perdut prop de 3.000 milions d’euros. Es un tema que fins i tot ve de més lluny amb una intensitat inferior. Ja a 2015 vaig escriure un article titulat “alimentós contra la convivència” http://www.elperiodico.cat/ca/opinio/20151216/aliments-contra-la-convivencia-4756654 que exposava de manera molt discreta aquest tema.

    Sobre aquest tema els catalans som excessivament discrets i fins i tot ens culpabilitzem de quelcom que es un acte de xenofòbia claríssim. Es un acte d’odi que realitzen milions de persones a Espanya de manera anònima. Destruir l’economia catalana és un objectiu d’odi del nacionalisme espanyol contra un poble identificat que son els catalans.

    Salutacions cordials

    Francesc Reguant

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: