Els fructicultors de Lleida faran accions de protesta a supermercats per donar “un toc d’atenció” a la distribució

Els productors de fruita del Grup de Pagesos Manifestants, amb el suport de les organitzacions agràries JARC-COAG i AEALL-ASAJA, han anunciat avui una sèrie de mobilitzacions que es portaran a terme, durant la tarda del proper divendres 3 de juny a Lleida, per protestar per la crisi de preus que estan patint i que els deixa en una situació de descapitalització. Els fructicultors realitzaran accions en supermercats de la capital del Segrià per denunciar les estratègies comercials del sector de la distribució, que els ofeguen i els impedeixen rebre un preu digne per la seva activitat. RP FRUITA_27052016_ANUNCI MES ACTES PROTESTA

Ela productors de fruita dolça comenten que “les accions són un toc d’atenció a la distribució, perquè no podem permetre que repeteixin l’estratègia de l’any passat, en la qual ens van forçar a comercialitzar la nostra fruita per sota els costos de producció, ni tampoc podem permetre que ho facin ells”. En aquest sentit, alerten que els supermercats ja han començat a posar en marxa una tàctica basada en oferir la fruita a preus baixos, malgrat que la collita es preveu més baixa que la campanya passada.

Manca de mesures de l’Administració

Davant de la greus crisis de preus i la manca de mesures efectives per part de l’Administració, els fructicultors han decidit continuar amb els actes de protesta per conscienciar sobre la problemàtica que estan patint. De fet, el passat 6 de maig els productors de fruita del Grup de Pagesos Manifestants, amb el suport de les organitzacions agràries JARC-COAG i AEALL-ASAJA, ja van organitzar una manifestació a Lleida, que va aplegar uns 150 pagesos amb 50 tractors per exigir una sèrie de mesures  i reivindicacions per millorar la seva situació. Entre d’altres, demanaven:

  • Prioritzar el suport econòmic als Agricultors Professionals (AP) i les Explotacions Agràries Prioritàries (EAP).
  • En cas de crisi de preus, establir un sistema de retirades de producte actiu des de l’inici de la campanya, que tingui prou tones per ser efectiu i imports superiors i iguals per a tots els productors i per als diferents tipus de retirada.
  • Articular mesures de regulació de la producció per evitar l’entrada d’especuladors externs al sector i promocionar el consum.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: