La Comissió Europea destinarà 65 milions d’euros a la promoció dels productes agrícoles europeus

Pomes Fira Sant MiquelLa Comissió Europea ha aprovat 41 programes per promocionar els productes agrícoles europeus durant els pròxims tres anys a la UE i a d’altres països. La iniciativa té un cost de 130 milions d’euros, la meitat dels quals (65 milions) provindrà del pressupost de la UE; aquí s’hi inclouen 30 milions d’euros arran de la prohibició russa d’importar productes alimentaris de la UE.

«La promoció dels productes agrícoles de la UE en els mercats mundials és una manera decidida i proactiva de respondre a la prohibició russa. L’increment del finançament per fer campanyes de promoció farà créixer les exportacions de productes agroalimentaris d’alta qualitat de la UE en el mercat mundial», ha declarat el comissari d’Agricultura i Desenvolupament Rural, Phil Hogan.

Els programes elegits, procedents de divuit Estats membres, inclouen una varietat de categories de productes com ara les fruites i hortalisses, els productes lactis, els productes de qualitat (DOP, IGP i ETG), els productes ecològics, l’oli d’oliva, la carn i les combinacions de diferents categories de productes. A l’entorn de disset d’aquests programes van dirigits al mercat interior de la UE i vint-i-quatre a d’altres països. És un canvi molt important respecte dels programes anteriors, gairebé dos terços dels quals anaven destinats al mercat interior. Això troba la seva causa en els 30 milions d’euros addicionals anunciats per la Comissió Europea l’any passat per trobar mercats alternatius arran de la prohibició russa d’importar alguns productes agrícoles de la UE. Malgrat les restriccions imposades unilateralment per la Federació de Rússia, el valor de les exportacions agroalimentàries de la UE a països tercers va augmentar un 2 % durant el període comprès entre el mes d’agost i el mes de desembre del 2014 respecte del mateix període de l’any anterior.

Els destinataris d’aquests programes de promoció són els països de l’Orient Mitjà, Amèrica del Nord, l’Àsia sud-oriental, la Xina, el Japó, Corea del Sud, l’Àfrica, Rússia, Bielorússia, Kazakhstan, Austràlia i Noruega. D’altra banda, cinc d’aquests són multiprogrames que inclouen campanyes de promoció conjunta d’organitzacions nacionals de diversos Estats membres.

Activitats diverses

Les mesures que rebran finançament poden consistir en activitats de relacions públiques, de promoció o de publicitat que destaquin els avantatges dels productes europeus, especialment pel que fa a la qualitat, la seguretat i la higiene dels aliments, la nutrició, l’etiquetatge, el benestar animal o els mètodes de producció respectuosos del medi ambient. Aquestes mesures també poden consistir en la participació en actes i fires, campanyes d’informació sobre els sistemes de qualitat de la UE (DOP, IGP i ETG) o sobre l’agricultura ecològica i campanyes d’informació sobre el sistema europeu de vins de qualitat. La UE finança fins al 50 % del cost d’aquestes mesures (fins al 60 % en alguns casos) i la resta corre a càrrec de les organitzacions professionals o interprofessionals que les hagin proposat i, en alguns casos, dels Estats membres.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: