‘Botiguers pel país’ aposten pels productes de km 0

L’Associació Agrària de Joves Agricultors de Catalunya (ASAJA) i la Confederació de Comerç de Catalunya (CCC) han signat un conveni de col·laboració per promoure la iniciativa “km 0, fet al costat de casa”(www.km-0.cat), una marca creada per ASAJA per promocionar la compra i el consum de productes agrícoles i ramaders de proximitat, produïts a Catalunya.IMG_3342

La iniciativa, que es basa en projectes similars d’èxit fets al Regne Unit, a França o a Itàlia, s’estructura en tres grans eixos. Un primer eix, incideix sobre la necessitat de conscienciar del paper de l’agricultura i de la ramaderia en la defensa del medi ambient i la lluita contra el canvi climàtic; un segon eix, que dóna suport als productors locals per facilitar-los l’accés als canals de distribució, i un tercer eix per donar resposta a les preferències dels consumidors finals, cada vegada més conscienciats i informats sobre la importància de la nutrició i de la seguretat alimentària. Els productes etiquetats amb “km 0, fet al costat de casa” permeten als consumidors identificar la seva procedència i, al mateix temps, tenir la garantia de proximitat i la traçabilitat.

Amb aquest conveni, ASAJA i la CCC acorden treballar conjuntament en la difusió de la marca entre els seus membres, així com en totes aquelles qüestions d’interès per a ambdues entitats, com són la legislació sobre productes de proximitat agroalimentaris, el medi ambient, la sostenibilitat, el consum responsable i la seguretat alimentària, entre d’altres.

11 associacions i gremis adherits

En aquest sentit, s’han adherit al conveni 11 associacions i gremis de comerç alimentari associats a la Confederació de Comerç de Catalunya, dels sectors de la restauració, els mercats, la fleca, la carn i la xarcuteria, l’aviram, les fruites i les verdures, la xurreria, les conserves i els licors.

La signatura s’ha realitzat al Mercat de Santa Caterina, amb el suport de l’Institut Municipal de Mercats, com a líders de la venda de productes de proximitat.

El conveni ha estat signat per la presidenta d’ASAJA, Rosa Pruna, pel president de la CCC, Pere Llorens, i pels presidents dels gremis i associacions, que han estat acompanyats pel gerent de l’Institut Municipal de Mercats, Jordi Torrades; pel director general de Comerç de la Generalitat de Catalunya, Josep M. Recasens, i pel secretari general de la CCC, Miquel Àngel Fraile.

DSCN4029Segons Rosa Pruna “avui és un gran dia per nosaltres ja que gràcies a l’acord amb la CCC els productes de ‘km 0, fet al costat de casa’ arribaran també al comerç de proximitat de Catalunya”. Així mateix, ha ressaltat la dificultat dels petits productors d’arribar al consumidor, i aquest conveni “apropa el camp a la ciutat i al comerç”.

D’altra banda, Pere Llorens ha afirmat que “aquesta és una aliança en la que tots guanyem, ja que comprant decidim qui treballa”. Alhora, ha destacat que “amb aquesta aposta ajuntem la nostra campanya ‘Botiguers pel país’ amb km 0”.

Així mateix, Miquel Àngel Fraile, també ha declarat que “aquest acord que hem signat permetrà que la restauració, que és un patrimoni cultural de casa nostra, pugui oferir producte de proximitat”.

Tast de productes

En finalitzar la presentació, s’ha fet un tast dels productes d’una quinzena de productors associats a ASAJA que pertanyen als sectors de l’oli, dels làctics, de la carn i dels embotits, de les conserves i melmelades, del sector avícola, llegums i dels vins i caves, entre d’altres.

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

%d bloggers like this: