Presentació dels treballs preliminars del Pla estratègic de la planta ornamental

El Director General d’Alimentació, Qualitat i Indústries Agroalimentàries, Domènec Vila, acompanyat del Director dels Serveis Territorials del DAAM Barcelona, Marià Morera, i del Subdirector general d’Agricultura, Joan Gòdia, ha presidit la Taula Sectorial Agrària de la Flor i la Planta Ornamental, que s’ha dut a terme a la seu de l’oficina Comarcal del DAAM al Maresme, ubicada a les dependències del Mercat de la Flor i Planta Ornamental de Catalunya, a Vilassar de Mar.20111109091117_IMG4474peq

La Taula ha comptat amb la presència de les organitzacions professionals agràries Unió de Pagesos, la Federació de Cooperatives Agràries de Catalunya (FCAC), el Gremi de Jardineria de Catalunya, la Federació d’Agricultors Viveristes de Catalunya (FVC), el Mercat de la Flor i de la Planta Ornamental de Catalunya, la Confederació d’Horticultura Ornamental de Catalunya (CHOC), Mercabarna-Flor, Corma SCCL i Poleplants SA.

Aquesta Taula, convocada per presentar els treballs preliminars del “Pla estratègic del Sector de la Planta Ornamental”, que s’està elaborant, de manera conjunta, per les principals entitats del sector, on s’han de definir les línies estratègiques a seguir per treure’l de la difícil situació en el que està immers actualment.

Cinc blocs diferenciats

Aquest Pla, contempla cinc blocs principals: Exportació, Logística, Producció, Màrqueting i Mercat nacional, els quals han estat analitzats en una primera fase, per detectar les seves debilitats, amenaces, fortaleses, i oportunitats, per tal de proposar les estratègies que han de millorar la situació actual del sector, fer-ho competitiu i impulsar-ho per tornar-lo a situar en el punt de referència en que havia estat.

Entre les propostes plantejades destaquen: la creació d’un consorci d’empreses per augmentar la competitivitat en el mercat, la creació d’una plataforma logística per racionalitzar els transports i unificar sistemes d’embalatges, la definició d’un llistat de productes, en funció de les preferències del mercat i de les possibilitats de producció, la creació d’un distintiu de qualitat amb la definició d’uns estàndards de qualitat que pugui ser referent en el mercat exterior i la creació d’una estratègia comercial que contempli la potenciació del mercat de proximitat i la incentivació de la compra de productes en el mercat nacional.

A partir d’aquest moment, cal desenvolupar cadascuna de les actuacions proposades i concretar els detalls, especialment pel que fa a aspectes com el seu lideratge i el termini per realitzar-les, per tal de poder presentar i aprovar aquest Pla estratègic en la propera reunió de la Taula Sectorial, prevista per a la primera quinzena de febrer de 2014.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

%d bloggers like this: