35,97 milions d’euros de la Unió Europea per promoure els productes agrícoles europeus

La Comissió Europea ha aprovat 22 programes de promoció dels  productes agrícoles a la Unió Europea (UE) i a d’altres països. La gran majoria són programes triennals. El pressupost total és de 71,94 milions d’euros, 35,97 dels quals corresponen a la contribució de la UE. Els programes seleccionats  promouran l’oli d’oliva (especialment a l’Estat espanyol), la llet i els productes lactis, la carn, les fruites i  hortalisses fresques o transformades, els productes ecològics, els ous, els vins  i les begudes alcohòliques i els productes hortícoles, a més dels productes de  qualitat registrats i protegits com a DOP (denominació d’origen protegida), IGP  (indicació geogràfica protegida) i ETG (especialitat tradicional garantida).

El 30 de novembre de 2012, dins el sistema d’informació i  promoció, la Comissió havia rebut 36 propostes de programes, destinats tant al  mercat interior com a d’altres països, integrats a la primera sèrie de mesures per 2013. Una vcegada avaluats, se’n va aprovar el cofinançament de 22: 16 destinats  al mercat interior i 6 als tercers països. Dos dels programes seleccionats els  havia proposat més d’un Estat membre. Els tercers països i terceres regions objectiu són Rússia, la Xina, Amèrica del Nord, el Sud-est d’Àsia, Noruega, Suïssa, Ucraïna, l’Índia i Corea del Sud.

L’any 2000 el Consell va autoritzar la UE a cofinançar mesures  d’informació i promoció dels productes agroalimentaris al mercat únic i als tercers països. El pressupost total anual per a aquests programes és de gairebé  55 milions d’euros.

Diversitat de mesures finançades

Les mesures finançades poden consistir en accions de relacions  públiques, campanyes de promoció i publicitat sobre les excel·lències dels  productes de la UE, especialment pel que fa a la qualitat, la higiene i la  seguretat alimentària, la nutrició, l’etiquetatge, el benestar animal o els  mètodes de producció ecològica. També es poden destinar a la participació en fires i esdeveniments i a campanyes informatives sobre el sistema europeu de  denominacions d’origen protegides (DOP), indicacions geogràfiques protegides  (IGP) i especialitats tradicionals garantides (ETG), els sistemes europeus de  qualitat, etiquetatge i agricultura ecològica i el sistema de vins de qualitat  produïts a regions determinades (VQPRD). La UE en finança fins al 50% del cost, o fins al 60% quan es tracta de programes que promoguin el consum infantil de  fruites i hortalisses o de mesures informatives sobre el consum responsable i els perills del consum excessiu d’alcohol. La resta l’aporten les organitzacions  professionals o intersectorials que proposen les iniciatives i, en alguns casos,  els Estats membres interessats. Les organitzacions professionals interessades  poden presentar les propostes dues vegades l’any. Els Estats membres han  d’enviar aleshores la llista dels programes que hagin seleccionat i una còpia de  cadascun a la Comissió que, seguidament, els avalua i n’estableix  l’admissibilitat.

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: