La Generalitat crea una acreditació específica per a la venda de proximitat de productes agroalimentaris

Foto de la roda de premsa. Autor: Rubén Moreno

El Govern de la Generalitat ha aprovat el decret de creació d’una acreditació específica per a la venda de proximitat de productes agroalimentaris, per “dinamitzar econòmicament el sector” i “donar confiança als consumidors, seguretat al productor i posar en valor els productes del camp”, segons ha destacat el conseller d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural, Josep Maria Pelegrí, en la roda de premsa posterior al Consell Executiu. L’acreditació, de caire voluntari i reivindicada pels mateixos productors, els permetrà identificar els seus productes com a procedents d’una explotació agrària ubicada a Catalunya.

“La pràctica de la venda de proximitat, amb conceptes com l’slow food o el Km 0, cada cop té més interès per als consumidors”, ha constatat Pelegrí, ja que ofereix garanties de seguretat, qualitat i frescor dels aliments, i amb aquest decret el Govern “adequa al màxim la realitat a les dinàmiques actuals en l’àmbit agroalimentari”.

El decret ha estat elaborat pel Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural (DAAM) i altres conselleries de la Generalitat amb l’objectiu de potenciar aquest tipus de venda a Catalunya, i recull les aportacions presentades pel sector, que era el més interessat que es fes un decret d’aquestes característiques.

Per venda de proximitat s’entén la comercialització directa o bé de circuit curt, que redueix el procés de trasllat i intermediació dels productes. D’aquesta manera es facilita el coneixement del consumidor sobre els productes i productors, s’ajuda a la viabilitat econòmica del camp català i, conseqüentment, al desenvolupament socioeconòmic de les zones rurals.

Col·laboració entre turisme rural i restaurants

En aquest sentit, el conseller d’Agricultura ha remarcat que l’acreditació aprovada pot actuar com a “reclam turístic” i ha apostat per la col·laboració entre turisme rural i restauració a través del consum de productes de proximitat i de temporada.

El logotip amb què s’identificaran els productes i els productors agraris que venen directament consisteix en una fletxa que envolta una tipografia amb la inscripció Venda de Proximitat i el subtítol circuit curt o directa segons la imatge que s’hagi d’utilitzar per a cada cas. Aquesta fletxa simbolitza el recorregut de la venda i acaba amb quatre ratlles que representen el territori protagonista d’aquesta venda de proximitat, Catalunya.

Aquells qui compleixin els requisits, un cop adherits al sistema de venda de proximitat, podran descarregar-se el logotip identificador del lloc web de la Generalitat (www.gencat.cat/piv). Després d’aquest tràmit, es podrà emprendre immediatament l’activitat.

Advertisements

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: